uczyć bhp dobrze?

uczyć bhp dobrze? czyli bhp-pulsar.pl wypadku, który miał miejsce podczas pracy, obowiązkiem pracodawcy jest sporządzenie odpowiedniej dokumentacji powypadkowej. Firma działająca w branży BHP oferuje pomoc w postępowaniu powypadkowym zaj

Dodane: 31-10-2020 07:30
uczyć bhp dobrze?

bhp-pulsar.pl


Czym jest postępowanie powypadkowe

bhp-pulsar.pl

W niemal każdej pracy, mimo zachowania wszelkich zasad i przepisów związanych z bezpieczeństwem, może zdarzyć się jakiś nieszczęśliwy wypadek. W sytuacji wypadku, który miał miejsce podczas pracy, obowiązkiem pracodawcy jest sporządzenie odpowiedniej dokumentacji powypadkowej. Firma działająca w branży BHP oferuje pomoc w postępowaniu powypadkowym zajmując się sporządzaniem dokumentacji oraz instruowaniem pracodawcy, jakie kroki należy podjąć w kolejnych etapach postępowania powypadkowego. Pierwszym krokiem w przygotowaniu profesjonalnej dokumentacji powypadkowej jest przeprowadzenie szczegółowego dochodzenia w związku z zaistniałym wypadkiem pracownika. Jednym ze sposobów zapobiegania wypadkom podczas pracy jest właściwe edukowanie pracowników o grożących niebezpieczeństwach poprzez szkolenia BHP oraz różnego rodzaju kursy. Nie zawsze jednak możliwe jest zapobiegnięcie wypadkom w miejscu pracy, więc w sytuacji zaistnienia jakiegoś wypadku obowiązkiem pracodawcy jest sporządzenie dokumentacji powypadkowej.


Zalety korzystania z obsługi BHP

Wielu pracodawców korzysta z usługi outsourcingu BHP, której przeprowadzaniem zajmuje się odpowiednia firma działająca w branży bezpieczeństwa i higieny pracy. Outsourcing BHP to inaczej po prostu obsługa firm i przedsiębiorstw w sprawach związanych z przepisami BHP. Decydując się na usługę outsourcingu, pracodawca posiada pewność, że sprawy bezpieczeństwa w jego firmie są powierzone w ręce specjalistów. Korzystając z outsourcingu BHP pracodawca ma gwarantowane, że jego firma spełnia wszelkie wymagane przepisy związane z bezpieczeństwem i higieną pracy. Ponadto często dobre firmy BHP wprowadzają rozwiązania stosowane także w innych krajach, żeby jak najbardziej zwiększyć poziom bezpieczeństwa w danym miejscu pracy. Stała obsługa BHP posiada dla pracodawcy wiele korzyści, gdzie zdecydowanie największą zaletą jest zwiększenie poziomu bezpieczeństwa w firmie. Outsourcing z bezpieczeństwa i higieny pracy jest prowadzony przez doświadczonych oraz wykwalifikowanych specjalistów, którzy posiadają szeroką wiedzę z zakresu BHP.


Outsourcing BHP - dlaczego warto?

Powstało już wiele takich usług kierowanych do firm, których głównym celem jest tak naprawdę wyciąganie niemałych pieniędzy od pracodawców, gdyż niczego specjalnego w zamian nie oferują. Nie można jednak tego powiedzieć o outsourcingu BHP. Większość pracodawców, która już skorzystała z takiej profesjonalnej obsługi, bardzo ją sobie chwali i chętnie też poleca ją innym osobom działającym w branży.

Bo co jest największą wartością w świecie biznesu? Wbrew pozorom nie pieniądze, a czas, którego nikt teraz nie ma. Outsourcing BHP w ogólnym rozrachunku pozwala natomiast na jego sporą oszczędność. Odciąża bowiem samego pracodawcę, który dzięki niemu nie musi już wszystkim sam się zajmować. A często tak właśnie się dzieje. Pracodawcy biorą na siebie za dużo, przez co potem niczym nie potrafią zająć się dobrze, a na tym traci cała ich firma. Nawet zorganizowanie wstępnego szkolenia BHP wiąże się przecież z utratą przynajmniej kilku dni. To zadanie lepiej więc powierzyć komuś innemu, kto równie dobrze je wykona.


Praca w branży BHP

Praca jako specjalista do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy wymaga od osoby posiadania odpowiednich kwalifikacji. Firma działająca w branży BHP zatrudnia odpowiednich specjalistów, którzy posiadają wiedzę oraz wykształcenie w zakresie pełnienia służby BHP. Można wyróżnić kilka szczebli pełnienia służby związanej z bezpieczeństwem i higieną pracy. Podstawowym szczeblem w firmie BHP jest bycie inspektorem do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy, potem można wymienić starszego inspektora do spraw BHP. Kolejnymi szczeblami kariery w branży BHP są specjalista do spraw bezpieczeństwa, starszy specjalista oraz główny specjalista do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy. Żeby rozpocząć pracę jako inspektor do spraw BHP należy posiadać zawód technika BHP, który zdobywa się poprzez ukończenie szkoły o odpowiednim profilu. Starszym inspektorem do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy można zostać po ukończeniu wyższego wykształcenia na kierunku związanym z BHP. Jedynie osoba posiadająca odpowiednie wykształcenie może prowadzić szkolenia BHP.



© 2019 http://szkolenia-bhp.modm.slupsk.pl/